Enkele post bekijken
Oud 14th November 2004, 19:14
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Citaat:
Originally posted by Kenny
Toen ik nog op't college in Mol zat, hebben ze daar ook eens van die toeren geprobeerd. We kregen alleen nog maar gezonde drankjes, gedaan met cola en Sprite! Alleen nog maar appelsap, chocomelk, fristi en appelsiensap.

Gevolg: Als we dan eens warm gingen eten, moesten we dus ook van die troep drinken. Zeker een aanrader voor de nieuwsgierigen: frietjes met Fristi! Als je dan het lesuur nadien LO had, dan was het helemaal een feest! Ik ben al vergeten hoeveel keer de prefect met de borstel en wat zagemeel over de speelplaats moest lopen om het braaksel op te kuisen.

Laat ze dan toch gewoon water drinken? Kan je normaal niet veel mee mis doen

Citaat:
[B]
En er zijn nu eenmaal (heel veel) kinderen die niet graag fruit eten. Niemand heeft het recht hen dan te dwingen om dat toch te doen.[B]

Ik werk zelf in een groentenwinkel.
Mensen die met kinderen binnenkomen en de kinderen zitten "te zagen" voor druiven, clementinekes, peren, .... zeg ik ook altijd tegen de mensen "t is gezonder als snoep he mevrouw"
Over het algemeen lusten de meeste kinderen wel IETS van fruit.
Het ligt vaak alleen aan de ouders die het fruit te duur vinden(ben ik mee akkoord) koeken zijn goedkoper om mee te geven+kunnen niet rot worden in de boekentas
Op het speelplein merk ik dit ook: als we appels hebben ofzo zijn er slechts 5/80 kinderen die geen appel moeten hebben.
Bij druiven zijn dit er zelfs geen!
We zouden gewoon de kinderen wat meer moeten aansporen om fruit te eten denk ik. En hiermee moeten de ouders beginnen!