14th November 2004, 19:47
|
|
UDHR - art. 19
|
|
|
|
Ik denk trouwens dat het OP (original post) over een vrij gedateerd onderwerp gaat, gezien de eerste reacties onder het filmpje. De eerste post spreekt zelfs van '200 American casualties' ofzoiets. Het filmpje zal dus dateren van ergens midden 2003?
Leugens ivm begin van de oorlog -> dat heeft weinig te maken met de soldaten 'in the field'.
Guantanamo -> Ik heb ergens gelezen dat de US nooit het onderdeel dat gaat over 'enemy combatants' in de conventie van Génève getekent heeft waardoor ze dus ook juridisch niks kan verweten worden. Ik vind het echter niet meteen terug maar zogauw ik het heb, zal ik het posten.
Abu Graib -> U weet vast en zeker net zo goed als ik dat de schuldigen ondertussen al voor de krijgsraad zijn moeten verschijnen. Anderzijds blijft het natuurlijk wel een raadsel tot hoe ver de draad terugloopt... ook al denk ik zelf dat er ergens bovenaan nog wel wat rotte appels rondlopen. We zullen de waarheid waarschijnlijk pas te weten komen als één of andere whistleblower de tijd rijp acht om uit de biecht te spreken. Maar voor wanneer dat is... dat weet niemand. Het kan natuurlijk ook dat er helemaal geen conspiracy cover-up is.
|