Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Voor het milieu ja
Ik rijd op een baan van 90 bewust 80 en op de autosnelweg bewust 110 (of zelfs 100 soms) ipv 120. Ik ken redelijk wat mensen die op de autosnelweg 140 rijden als ze weten dat er op die plaats toch niet geflitst wordt. Puur egoïsme noem ik dat!
Op de autosnelweg 100 km/u ipv 120 geeft een verschil in energieverbruik van 20% ! En qua tijd is dat volledig te verwaarlozen!
|
Wel mijn beste, als je het dan toch nodig vindt om in te gaan op het aspect ENERGIEVERBRUIK en millieu
Leg mij dan maar eens uit waarom er een aantal steden, dorpen, gemeenten zijn die het nodig vinden om in een heleboel straten éénrichtingsverkeer in te voeren. Geel is bij op deze kar gesprongen en ik kan je verzekeren dat deze 'nonsens' voor serieus wat EXTRA energieverbruik zorgt hoor.
bv. Als ik van mijn stamcafe in het centrum van Geel naar huis wil rijden moet ik 5 straten omrijden, en geen korte. Terwijl ik evengoed één straat zou kunnen pakken om op hetzelfde punt uit te komen. Maar rara, deze straat is pas éénrichtingsverkeer geworden. Als je dan zou tellen hoeveel extra kilometers er gereden moet worden, ik denk dat je achterover valt.
Misschien moet je daar ook eens voor op crusade gaan
, dan sta ik zeker aan je zijde Wim
Want deze straten zijn in het centrum en stoppen en optrekken is een pak bezwarender voor het millieu dan een constante snelheid.