Onverschilligheid? Misschien net het tegendeel. Yes I DO care als ik zie hoeveel geld er elk boekjaar versluisd wordt naar de Waalse regering en hoe zij er dan mee omspringen (postjes, smeergeld, agusta-shit, belangenvermenging, Marshall-plannetjes omdat het geld dat ze nu krijgen nog steeds niet genoeg is, geluidsnormen die ze niet willen aanpassen etc etc)
En dan is er natuurlijk het communautaire. Steeds meer en meer Frans hier. Gisteren nog in een winkel hier in Tervuren aangesproken in het Frans. Ik repliceer in het Nederlands.. "Oh le Flamand je ne parles pas." In een Vlaamse gemeente die deel is van Leuven, can you digg that? Of naar de 100 centrale bellen en de operator verstaat geen woord Nederlands, en als je op je rechten gaat staan en vraagt in het Nederlands geholpen te worden, dan wordt het extra lang gerekt terwijl iemand in nood is. Steeds meer en meer Frans hier, en dan heeft Elio'ke nog de ballen om te zeggen dat het Brussels hoofdstedelijk gewest moet worden uitgebreid en er terug over faciliteitsgemeenten moet gepraat worden. Sorry maar ik pik dat niet meer, en als ik zie wat de partij heeft gedaan waar ik tijdens de vorige federale verkiezingen mijn stem aan heb toevertrouwd, dan zeg ik foert, want ze hebben zich weer eens laten naaien, what else is new. BHV was een grote grap.
Egoïsme, misschien wel ja. Ik zie de Walen als mijn vrienden, ik werk er elke dag mee samen, maar stel het je voor als een huwelijk. Als je als echtgenoot elke maand heelder pakken geld aan je vrouw geeft, en het enige dat je ervoor terugkrijgt is gekloot, dan hoeft het voor mij niet meer, no matter how graag ik ze zie. Voor wat hoort wat, en ik zie dit niet, integendeel. Wat was er gebeurd nadat DHL was buitengestampt uit Zaventem? Dezelfde week nog kwam de spokesman van "Brussels South Charleroi Airport" verkondigen dat die luchthaven over alle faciliteiten beschikte om DHL op te vangen, kom maar naar hier. Who the fuck are you kidding? Heb je al eens gezien hoeveel luchtvaartmaatschappijen aan het overwegen zijn om Zaventem te verlaten, en dit allemaal door de Brusselse regering die samen met de Walen twee handen op één buik vormen en de luchthaven willen kapot maken? En wat doet Demotte? Die kijkt toe en durft niet op z'n strepen te gaan staan.
Een rechter vernietigde een Brusselse arrest, en wat zei monsieur Ministre-Président? "Oh daar trekken wij ons niks van aan". So far for scheiding van machten he. Dat zou een Vlaamse politicus eens moeten gezegd hebben. Dan zou je horen zoals Laurette Onkelinckx zei over onze Vlaamse minister president "c'est un homme dangereux" (dit uit de mond van de minister van Justitie waarvan we zouden mogen verwachten dat ze de definitie kent van een 'gevaarlijk persoon'. En dit enkel omdat hij het durfde om het Brussels statuut in vraag te stellen, waar duidelijk iets mis mee is, hence al de problemen de laatste tijd.
Maar ja, here we go again, u woont in de Kempen, niet hier, dus u ziet het vanuit een ander perspectief.
Citaat:
En VB zou die problematiek wél kunnen oplossen?
|
Moeilijk te zeggen omdat ze totaal genegeerd worden en men steeds probeert ze van het politiek toneel te vegen. Ik zou in uw plaats die vraag niet durven stellen aangezien het uit uw posts duidelijk af te leiden valt dat u voor een totaalverbod bent tegen deze partij. U bent allesbehalve goed geplaatst om die vraag te stellen aangezien u hen de kans niet eens gunt die ze democratisch gezien verdienen. Dan valt er niets te bewijzen.
Citaat:
Omdat dat veroordelingske het duidelijkste signaal was/is van wat de meeste niet-VB'ers al lang doorhadden, maar niet hard konden maken.
|
Vind'k een goei. Een signaal. Het was een actie moest u de gevolgen van die veroordeling nog niet kennen. Als 'een signaal' alles is wat ze ermee beoogden zou het geen probleem zijn. Neen, ze beoogden iets totaal anders, namelijk de vernietiging van een partij, en in hun klungelige handelen hadden ze niet door dat sommige neutrale kiezers dit misschien niet zouden pikken. En kijk eens wat er bij de vorige federale verkiezingen is gebeurd? Die partij is geboomd als nooit tevoren. Ik verwachtte dit niet, ik dacht dat ze stationair zouden blijven hangen, maar die veroordeling heeft hen geen windeieren gelegd. Het was gewoon stom om dit te doen, want het heeft hen in de kaart gespeeld, en doet dit nog steeds.