Enkele post bekijken
Oud 13th November 2004, 15:36
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Citaat:
Originally posted by katleen
ok, maar wat heb je aan een blanco stem buiten meer mensen aan het stemlokaal?
Liever mensen die op voorhand goed overwogen hebben voor welke partij ze voor welke redenen gaan kiezen.

idd, maar dan moeten er natuurlijk wel mensen zijn die niet te lui zijn en niet te laks zijn om hun stem te gaan uitbrengen.
Een voorbeeld hiervan:
het is zondagochtend, heel mooi weer aan de kust, maar juist daarom voorspellen ze een grote drukte op de wegen ernaartoe
Je wil dus goed op tijd vertrekken, maar langs de andere kant wil je ook wel gaan stemmen. De stembureaus gaan echter pas over een half uur open.
Je vrouw(en je kinderen evt) gaan niet stemmen.
Wat doe je? rijdt je goed op tijd door naar de kust, of laat je iederen op jou wachten omdat je wil gaan stemmen en heb je kans dat je daarna vast zit in de files.

Ik denk dat uiteindelijk veel mensen opteren voor direct te vertrekken en dat vind ik dan het spijtige aan de zaak. Of ik denk toch alleszins dat dat gaat of kan gebeuren: de mensen trekken zich niet meer zoveel aan van heel het stemgebeuren , terwijl wij toch uiteindelijk mee beslissen hoe ons land vertegenwoordigd wordt en beheerd wordt.