27th May 2006, 15:56
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Tine Corneillie
op een moment als dat reageer je volgens je instincten en komt de dierlijke aard in ieder mensje weer naar boven...
|
Kan goed zijn, maar ik weet wel wie dan de gevolgen zal dragen van mijn dierlijke aard die dan naar boven komt.
Misschien komt het wel doordat ik al jaren aan vechtsport doe en dus wel redelijk wat zelfvertrouwen heb op dat gebied, maar ik ben ervan overtuigd dat ik mezelf nooit meer in de spiegel zou durven zien als ik zoiets zomaar zou laten doen. In het secundair heb ik regelmatig pestkoppen aangesproken op hun gedrag, goed wetende dat dit mijn eigen 'reputatie' wel eens grondig zou kunnen schaden, maar dat is op zo'n moment wel het minste waar ik me dan zorgen over maak.
Dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met een situatie als in het Centraal station, maar mijn reactie zou dezelfde zijn dat weet ik.
Psychologie is geen exacte wetenschap hé...
edit: Het enige dat me ervan zou kunnen weerhouden niets te doen is het feit dat zoiets ongelooflijk snel gebeurt. Voor je kan reageren is het waarschijnlijk spijtig genoeg al te laat...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|