Enkele post bekijken
Oud 27th May 2006, 15:42
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
MAAR: ik denk (en hoop) dat het niet de echte mening van de schrijver is,

Vóór het lezen van dit 'artikel' kende ik Paul Belien niet, maar na wat opzoekwerk kan ik enkel tot de conclusie komen dat de kans groot is dat dit wel degelijk zijn echte mening is.
Hij heeft geschreven (schrijft nog?) voor 't pallieterke', een rechts-conservatief tijdschrift, zijn vrouw is VB-kamerlid Alexandra Colen en volgende uitspraak komt ook van hem:
Citaat:
Orgineel gepost door Paul Belien
,,Wij mogen in België niet schrijven wat we denken. Bepaalde dingen mag je niet zeggen op straffe van een proces.''

Citaat:
Orgineel gepost door Tine Corneillie
Nu wil ik hier ook wel bij zeggen dat ik er echt misselijk van wordt dat mensen reageren van achter hun computer en vanop hun luie k...t, maar wanneer er dan iets georganiseerd wordt waarop je met zijn allen je ongenoegen kan laten blijken (zoals gisteren in Antwerpen), moet je ook eerlijk voor jezelf toegeven dat de meesten onder ons hier zich niet laten zien. Ik kan verstaan dat dat is omdat je moet studeren, of omdat er een feestje is, of om eender welke andere (uitvlucht) reden.
Moest ik nu weten dat zo'n opmars ook daadwerkelijk iets uithaalt zou ik er mss wel gestaan hebben, maar komaan, tegenwoordig worden er voor alles en nog wat van die marsen gehouden. Het effect ervan is al wel sinds enkele jaren zo goed als nihil denk ik

Citaat:
Ik vermoed dat er hier veel reactie op gaat komen, maar wees eens eerlijk voor jezelf, als jij daar in dat Centraal station had gestaan en zoiets voor je neus ziet gebeuren en je weet dat je daar zelf je leven bij kan inschieten, ik denk niet dat je daar hups zou tussenspringen... je moet jezelf ook niet voor de gek houden he.
Als je daar iemand ziet neergestoken of neergeschoten worden, niet reageren?
Sorry, maar dat kan ík me niet voorstellen. Of het zo'n goed idee zou zijn om er tussen te komen is nog iets anders (gevaar voor eigen leven enz...) , maar op zo'n moment neemt mijn rechtvaardigheidsgevoel toch echt wel de bovenhand hoor. Hoe kan je daar nu in godsnaam niet tussenkomen en daar gewoon rustig voorbijlopen, druk bezig te doen alsof je neus bloedt...

Trouwens. In plaats van mensen die opkomen voor verdraagzaamheid en die racisme proberen te verdrijven (ook al is het vanuit hun 'luie zetel') af te breken, zou je beter blij zijn dat er nog mensen zijn die zich er druk over maken. Er zijn er maar genoeg die het totaal niets kan schelen. Ik had liever dat er meer dan de standaard-7 waren die hier op dit forum regelmatig over zulke zaken posten...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden