Enkele post bekijken
Oud 27th May 2006, 15:04
Tine Corneillie Tine Corneillie is offline
Registered User

Spit eerst in je eigen hofke, vooraleer je commentaar geeft op een ander zijn tuin.

Ik volg jullie allemaal wanneer jullie zeggen dat dit artikel echt overdonderd is. Nonsens conclusies, valse beschuldigingen, een (lichtelijk) vertekend beeld geeft van wat er gebeurd is en .... noem maar op welke kul nog.

MAAR: ik denk (en hoop) dat het niet de echte mening van de schrijver is, maar dat het bedoeld is om mensen wakker te schudden. Hoe doe je dat het best? Door hen aan te vallen op tere plekken en aan de reacties te zien is dit wel goed gelukt he. Geef nu toe.
Nu wil ik hier ook wel bij zeggen dat ik er echt misselijk van wordt dat mensen reageren van achter hun computer en vanop hun luie k...t, maar wanneer er dan iets georganiseerd wordt waarop je met zijn allen je ongenoegen kan laten blijken (zoals gisteren in Antwerpen), moet je ook eerlijk voor jezelf toegeven dat de meesten onder ons hier zich niet laten zien. Ik kan verstaan dat dat is omdat je moet studeren, of omdat er een feestje is, of om eender welke andere (uitvlucht) reden. Dan moet je wel eerlijk in je binnenste toegeven dat het je eigenlijk niet zo bijster veel interesseert (want je wil er zelfs niet voor op straat komen, terwijl je om ene te gaan drinken wel uit je zetel komt), en dat je je goed voelt in de kudde, en dat je dan ook wel zulke reacties (zoals dit artikel) nodig hebt om mensen misschien toch wel ergens voor geangageerd te krijgen he.

Ik vermoed dat er hier veel reactie op gaat komen, maar wees eens eerlijk voor jezelf, als jij daar in dat Centraal station had gestaan en zoiets voor je neus ziet gebeuren en je weet dat je daar zelf je leven bij kan inschieten, ik denk niet dat je daar hups zou tussenspringen... je moet jezelf ook niet voor de gek houden he.

Wat misschien wel positief is aan dit artikel, is dat de politiek zich nu eindelijk maar eens moet bezighouden met dingen die ertoe doen, die belangrijk zijn voor iedere burger, in plaats van zich met allerhande prutsen bezig te houden en onderwijl zijn zakken goed te vullen en de belangrijke dingen maar op de lange baan te schuiven.
Met citaat antwoorden