Citaat:
Waarom heeft men al weken geleden de deelname van Roeselare aan de UEFA-cup onder luid trompetgeschal als feitelijkheid gepresenteerd? Blijkt nu 'ineens' dat het een klassiek voorbeeld is geweest van 'het vel van de beer verkopen alvorens...'
|
Opmerking hierbij: Men heeft wel altijd duidelijk gezegd dat niets definitief was en dat Roeselare dus niet zeker was van Europees voetbal. Wel werd er gezegd dat ze een grote kans maakten.
Die is nu wat verkleint maar nog niet onmogelijk gemaakt. Uit de 8 eerste(denk ik) worden er nog 1 of 2 deelnemers geloot dus er bestaat nog een kans van ongeveer 25 procent voor Roeselare.
Voor de rest ben ik het wel eens dat er binnen de Belgische voetbalbond veel te veel onbekwame mensen zitten.
Ik denk dat men nu wel iets te veel naar de eerste klasse kijkt en niet genoeg naar het fundamenteel probleem van het Belgische voetbal namelijk de opleiding van jeugdspelers en de bescherming hiervan.
Naar opleiding denk ik dat er vooral veel te weinig ex-spelers worden ingeschakeld in de opleiding. Om het voorbeeld te nemen van Ac-Milaan: in hun staf van jeugdopleiding zitten bijvoorbeeld oud spelers als Leonardo, Albertini,...
Verder kan men met enkele simpele regels het jeugdvoetbal ook verbeteren. 1 voorbeeldje: Bij jeugdwedstrijden staat een scheidsrechter er altijd alleen voor, dit leid te vaak tot scheldpartijen omtrent omstreden beslissingen. In Nederland heeft men als regel dat elke ploeg ook 1 grensrechter levert zodat deze de scheidsrechters kunnen bijstaan. Dat het systeem werkt en de scheidsrechters helpt heb ik enkele weken geleden zelf aan de lijve kunnen ondervinden...
Dit is uiteraard maar 1 dom voorbeeldje maar ik denk dat België op gebied van opleiding heel veel kan leren van een land als Nederland