Enkele post bekijken
Oud 10th May 2006, 16:02
toon caers toon caers is offline
Registered User

Exclamation pijnlijk

Citaat:
Laat ons met rust en we laten jou met rust. [...] Bottom line is dat Iran hen niet met rust laat, en vergelding zal volgen. En ik snap dat voor honderd procent.

Dit waanzinnig primitieve gezwam van 'oog om oog, tand om tand' is uiterst gevaarlijk in de wereld van vandaag. Neen, het is altijd al gevaarlijk geweest, maar nu bezit wel elk land wapens die duizenden mensen tegelijk kunnen doden.
Zeker in het Midden-Oosten is het compleet uit den boze om met een dergelijke doctrine te schermen.

---

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Dat Israël de holocaust gebruikt als excuus voor vanalles en nog wat is zuiverste bullshit.

Ai, ik vrees dat je jezelf tegenspreekt:
Citaat:
Als Iran berichten de wereld instuurt dat ze de vernietiging van de staat Israël nastreven en de uitroeiing van het joodse volk op Arabische grond, dan doet me dat eerlijk gezegd ook denken aan de holocaust.

Je gebruik van 'ook' suggereert dat de politiek van Israël je in the first place aan de holocaust doet denken... Dat is op z'n minst een stapje in de goede richting. Misschien keurt je onderbewustzijn de Israëlische schanddaden dan toch af...
Verder deed me dat denken aan een post die ik lag geleden van je las. Het kwam me toen eigenlijk bijzonder pijnlijk over. Ik schrik ervan dat er überhaupt nog mensen zijn die Israël zo onvoorwaardelijk steunen. Oogkleppen?
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter, 20 december 2005
De Joden hebben hun deel gehad, die laten zich écht niet meer doen, ze bijten van zich af... Zeer begrijpelijk

Deze quote is te vinden op http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=5055
Ook hier associeer je klakkeloos de holocaust (vermoedelijk 'hun deel') met de politieke situatie van vandaag.

De geschiedenis misbruiken is iets wat geen enkel land zou mogen doen. Dat neemt uiteraard niet weg dat er geen andere landen zijn die zich aan hetzelfde schuldig maken.

Trouwens,
Citaat:
Als Iran berichten de wereld instuurt dat ze de vernietiging van de staat Israël nastreven en de uitroeiing van het joodse volk op Arabische grond, dan doet me dat eerlijk gezegd ook denken aan de holocaust.

Hierbij kan men inderdaad ook vergelijkingen maken.
Maar dat is exact wat er gebeurt in een conflict. Uw betoog komt me over alsof Israël de blèrende kleuter is die voor de zoveelste keer 'niks gedaan heeft'. Ik kan je vertellen dat Israël meer op de kerfstok heeft dan in het Westen vermoed wordt.

Citaat:
Ze zei dat Israël België toch ook niet voor de rechter sleept voor wat er in Congo is gebeurd.

Deze vergelijking getuigt van weinig inzicht. Het was niet België dat Israël vervolgde, het waren slachtoffers van de vreselijke slachting die Sharon voor de rechter daagden. Dat België voor dergelijke aanklachten de kans bood (en in mindere mate biedt) vind ik een enorm nobel initiatief. Helaas is er een wereldwijde mentaliteitsverandering hieromtrent nodig.
Een held voor één volk is vaak de demon voor een ander. Kijk maar naar wat er vandaag in de Balkan gebeurt.
Met citaat antwoorden