Enkele post bekijken
Oud 9th May 2006, 01:52
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Met excuus voor het nogal hoog 'schandpaalgehalte' van deze post, maar de TerZakeuitzending van deze avond met een vertegenwoordiger van de Orde der Geneesheren in de studio heeft mij HOEGENAAMD niet kunnen overtuigen over de strafmaat van hooguit één jaar schorsing van beroepspraktijk... Deze heren lijken mij vanuit het pluche van hun Ivoren Toren te wikken en te wegen, waarbij de standaard vooral lijkt te zijn: het afschermen van de eigen kliek, onder een inmiddels welgekend motto: 'eigen volk eerst!'.

Dat Vincent Martin een 'sexoffendor' van de eerste 'orde'(!) is - 'allez, "maar" zes verkrachtinkjes' - met (groot) risico van hervallen (temeer daar hij op de rechtbank nooit schuld heeft bekend, integendeel), nadat deze BV via onze Openbare Omroep het vertrouwen heeft weten winnen van m.n. mishandelde of verkrachte vrouwen(!) die vervolgens zijn praktijk frequenteren als 'last resort', en dan ook nog eens een patiënt probeert aan te zetten tot zelfmoord nadat deze laatste gesuggereerd had dat de 'behandeling' misschien toch niet zo correct was verlopen... dat alles lijkt voor de hoge heren(!) van de Orde niet meer dan secundair... Moet ik hier nog verantwoorden dat een LERAAR die zich ook nog maar zou bezondigen aan één TIENDE van het ten laste gelegde materiaal vanwege de getuigen à charge een 'lichtelijk andere' strafmaat zou toebedeeld worden? (overigens niet enkel vanwege de Orde, maar eveneens vanwege de strafrechter... vier jaar VOORWAARDELIJK en tien jaar ontzetting uit de burgerrechten lijkt mij bepaald 'mals')

Blijkt dat ook nog eens dat een lid van de 'Geneesheren voor het Volk' dezelfde straf (één jaar ontzetting uit het ambt) krijgt omdat hij... zijn lidgeld weigert te betalen aan deze revisionistisch-nepotistische kliek die van onafhankelijke rechtspraak nog nooit heeft gehoord ('mannen weten waarom'?)... En dat een collega die bereid was om te getuigen tegen de wanpraktijken van de 'honorabele collega' prompt bedreigd werd uitzetting uit de Orde!? Derhalve, en vrij radicaal: weg met die inteelt-maffia, en graag een onafhankelijke(!!!) ethische commissie die orde(!) op zaken stelt bij deze groteske (Wan-)Orde!

En iets 'breder-maatschappelijk': een dokter die zijn patiënten verkracht, een leraar die aan zijn leerlingen zit te 'foefelen', een lifter die een chauffeur molesteert of Nihoul die zichzelf verrijkt met 'SOS-Sahel'... tot en met een postbeambte die poststukken ontvreemdt en een garagist die wrakken blijkt te verkopen: het behoort allemaal tot dezelfde categorie die het vertrouwen op sociaal vlak compleet maar dan ook compleet AAN- & UITVREET... Moet NIET kunnen, en moet - jammer genoeg, want ik ben doorgaans niet de grote voorstander van strengere straffen als DE oplossing - strafrechtelijk mee(r) in rekening worden gebracht, op straffe van het uithollen van het vertrouwen in GANSE bevolkingscategorieën (resp. dokters, leraars, lifters, NGO's, de Post en wat al meer...).

De 'verzuurde samenleving'? 'Think - Plan - Act', maar dan blijkbaar vooralsnog ONDANKS en niet dankzij de Orde van Geneesheren

Link: http://www.standaard.be/Artikel/Det...ikelId=GCERV1CS