Onderwerp: Jongerenonderzoek
Enkele post bekijken
Oud 8th May 2006, 22:39
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Op basis van deze ordening kan je besluiten dat genres als folk, kleinkunst, jazz, blues, klassieke muziek, Frans chanson, wereldmuziek, muziek uit de jaren 60 en 70, maar ook alternatieve gitaarrock en Vlaamse rock eerder goed bevonden worden door jongeren uit de hogere sociale milieus. House, techno, maar vooral gabber zijn vooral populair bij jongeren uit lagere sociale milieus.”

@ Helen: Toch zit in de stelling van hierboven een kern van waarheid. Als ik rond me kijk valt dit toch wel op. Gabber en house is echt de muziek waar de jongeren uit lagere sociale milieus naar luisteren en andersom is het ook waar. Hoe dat komt weet ik eigenlijk niet goed, maar het is wel zo.
Vooral hier in Beerse. Er zijn hier enkele 'sociale wijken' zoals ze dat noemen en elke jongere die ik hiervan ken (echt elke) is een gabber of 'nen johnny'.
De folk- en rockliefhebbers die ik ken daarentegen komen toch allemaal uit een hogere sociale klasse. Frans chanson en wereldmuziekliefhebbers ken ik niet echt , maar ik kan me inbeelden dat ook dat vooral in trek is bij de hogere klasse.
But again, don't ask me why...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden