Enkele post bekijken
Oud 8th May 2006, 21:18
Helen Helen is offline
Registered User

Elke Vlaming moet inburgeren

Hierover wil ik graag een woordje kwijt, want dit is een onderwerp waarover veel gepraat wordt. Vorige week op café deelden we met een groep vrienden onze meningen aan elkaar, maar ook gisteren waren we thuis aan het discussiëren omdat iedereen blijkbaar een andere mening hebben over bepaalde zaken.

Het gaat zelfs zo ver dat bepaalde vrienden van mij spreken over een politiestaat, waardoor ze de hoop terug in de handen van de overheid en politie wil leggen. 'Vroeger hadden ze respect voor de politie en nu niet meer zodat iedereen zich superieur voelt en niet meer luisteren naar hen', was een uitspraak van een vriend van mij. Hij sprak vooral over buitenlanders die dringend respect moeten tonen voor de Belgische maatschappij en hier niet de 'stoere jongen' komen uithangen.

Thuis waren ze ermee akkoord dat buitenlanders zich in België vestigen, maar dat ze zich volledig moeten aanpassen aan onze wet. Ik ga hiermee akkoord, maar we mogen niet overdrijven want ik ben opgevoed met de instelling dat een multiculturele samenleving een prachtig gegeven is. Als deze samenleving mogelijk zou worden, zouden we er allemaal beter van worden want ik vind het interessant om eens te kijken hoe andere godsdiensten leven. Anderzijds begrijp ik mijn ouders ook want zij vinden dat de leerlingen geen hoofddoeken mogen dragen in de school, ... want wij mogen in onze eigen moskeeën niet met schoenen binnen terwijl het nog een moskee is dat door de Belgen voor de moslims is gebouwd. Ook is hun argument dat wij in Marokko, ... ons moeten houden aan de wetten die ginder gelden want wij zullen daar niet de wetten mogen stellen maar ons braaf aanpassen.

Soms vind ik het erg dat ze tegenwoordig alle buitenlanders over dezelfde kam scheren, dus ook de buitenlanders die zich volledig hebben aangepast en hun bijdrage leveren dus een job uitoefenen , belastingen betalen, ... dus ik vind dat deze personen buiten spel moeten geplaatst worden. Wel vind ik het jammer dat de buitenlanders zo negatief door de media worden belicht, want nu in het voorval met Joe Van Holsbeeck spreken we opnieuw van buitenlanders. Zo begint begint de bevolking 'eigen volk eerst' te gebruiken, waardoor ze op het Vlaams Belang stemmen! Dit mag zeker en vast niet gebeuren, want dat zal ook geen oplossing bieden. Wel moeten er dringend duidelijke wetten worden vastgelegd waardoor de buitenlanders en Belgen weten wat ze mogen en niet mogen. Ook Belgen moeten dringend eens inburgeren, want ze denken nog steeds dat België van hun is en van niemand anders en dat de anderen indringers zijn, maar x aantal jaren spraken we niet van België dus toen was dit land ook niet van ons!
Met citaat antwoorden