Enkele post bekijken
Oud 3rd May 2006, 22:22
kristofdebruyn kristofdebruyn is offline
Registered User

joint in 'thuis'

Eerst en vooral een kleine rechtzetting. Thuis is geen serie maar een soap. Ik ben namelijk voor PAV met een project bezig dat gaat over soaps. Een soap is een programma waar één verhaallijn inzit. Een serie is een programma dat steeds terug met een nieuw verhaal begint (vb. witse).

Ik ben tegen het gebruik van cannabis in 'thuis'. Op zich heb ik er niets op tegen maar de manier waarop het hier in wordt gebruikt vind ik er overgaan. Precies of je mag cannabis gebruiken wanneer je pijn hebt. Dat is zeker niet goed voor de kijkers. Er zijn namelijk wetenschappers die zeggen dat mensen die naar soap gaan kijken, het gedrag van personages gaan overnemen. Dat ze ook zo willen zijn. Er zijn ook wetenschappers die niets geloven van deze uitleg, maar ik denk dat men dan toch beter het zekere voor het onzekere neemt. STEL dat het wel een invloed heeft op de bevolking zou het kunnen dat mensen hier een voorbeeld aan nemen. Dat zou het cannabis gebruik verhogen.

Als men nu cannabis rookte in de negatieve zin (hij raakt verslaafd, het wordt zijn dood,...), dan zou ik niet erg vinden. Hiermee zal men de situatie toch niet verergeren.
Met citaat antwoorden