3rd May 2006, 20:28
|
Registered User
|
|
|
|
school versus straat
De laatste tijd krijgen we vaak te horen dat de ouders hun kinderen een té losse opvoeding mee geven. De kinderen mogen vaak doen wat ze willen en moeten geen verantwoording meer af te leggen tegen over hun ouders. Hun ouders zijn niet meer op de hoogte van wat de kinderen doen en laten. In dit artikel wordt geschreven dat de school vaak de rol van de ontbrekende vader op zich moet nemen. Dit is echter onmogelijk te doen. Volgens mij moet er dringend een oplossing gezocht worden voor dit als maar groter probleem. Wanneer de jongeren iets mispeuteren moeten de ouders nu vaak een geldboete betalen en dan is alles weer opgelost. Dit is een zinloze straf volgens mij. Wat volgens mij beter kan gebeuren is de ouders en de kinderen een cursus geven. Hen zaken bijbrengen over opvoeden, waarden, normen,...
Wat mij in dit artikel nog aansprak was de manier waarop de scholen besrproken worden. Als ik eens hoor bij mijn collega studenten wil er niemand in zulk een school lesgeven later. Men heeft hier echt schrik voor. In het artikel blijkt ook wel dat het moeilijker is dan in bijvoorbeeld een Katholieke school, maar volgens mij is de voldoening die je krijgt ook veel groter. Het blijft natuurlijk niet evident om de stap te zetten naar een 'tweederangsschool' maar ik denk dat men toekomstige leerkrachten wat meer moet aansporen, informeren zodat deze niet enkel de slechte kanten zien van de scholen.
|