Enkele post bekijken
Oud 29th April 2006, 12:26
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------

Excuses zijn zeker wel op hun plaats. Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de actualiteit in mijn les, toen er in de les godsdienst een gesprek ontstond rond het voorval. Toen een leerling uit mijn klas zei 'Het waren weer Marokkanen" vond ik het gesprek wel op geschikt. Ik heb proberen te duiden op verschillende aspecten en dat er toch ook veel Marokkanen op de stille optocht in Brussel aanwezig waren. Toen er zo ergens half in de week bekend werd dat het om Polen ging heb ik het artikel afgedrukt en mee naar de klas genomen. Knap van de leerlingen dat ze inderdaad toegaven dat ze te vlug een oordeel geveld hadden! Natuurlijk maakt het de daad er niet lichter op, maar ik ben blij dat het eens niet over moslims gaat. Een terecht excuus dus aan de moslimgemeenschap en inderdaad in het speciaal aan de imams zoals Kenny zegt. Als we een dialoog met de moslimgemeenschap willen krijgen is dit een essentieel punt om mee te starten.
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden