Enkele post bekijken
Oud 28th April 2006, 22:10
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Ik heb hier vandaag ook een gesprek over gehad met mijn leerlingen en daarna ook met mijn mentor.
Mijn eerste reactie was ook: ja, excuses zijn zeker op zijn plaats, die gemeendschap is valselijk beschuldigd.

Langs de andere kant is het gewoon een formaliteit.
De getuigen dachten dat de daders (die ze even snel in een oogwenk hebben gezien+ die je niet precies meer kan beschrijven omdat je daarna zo in shock bent) van Noord- Afrikaanse afkomst waren, omdat ze een andere huidskleur hadden.
Voor hetzelfde geld was het iemand met spleetogen en dan is het iemand van Aziatische afkomst (die achteraf gezien dan evengoed in Polen had kunnen wonen)

Ik zou nu ook niet direct weten wie zijn verontschuldigingen zou moeten aanbieden.
De vriend van Joe omdat hij in alle drukte een verkeerd idee had over de nationaliteit?
De politie omdat zij gewoon de gegevens van de vriend van Joe doorgaven als persoonsbeschrijving?

Of misschien gewoon wijzelf? Die alles opblazen en op de naam Noord-Afrikanen weer direct "die vuil makakken" opkleven en ons beginnen ergeren aan hen.
Volgens mij leggen we zelf ook de linken: Noord-Afrikaan ==>Moslim ==> terrorisme.

Ik heb vandaag 1 uur lang een gesprek gehad met lln van 13 die toch maar bleven zeggen dat "de vuile makakken" het land moeten uitgezet worden. Zelfs toen gisteren de dader, een Pool is opgepakt.
Ze bleven voet bij stuk houden dat alle Marokkanen en Turken enz slecht zijn en dat ze het land uitmoeten!

Rara, van wie hebben ze het?
En daar sta ik dan, wanneer ik een soorgelijk voorbeeld aanhaal van een lln wiens bomma in benidorm woont, dan is dit allemaal geen probleem, dat mag.
Maar marokkanen mogen niet in een ander land wonen, die moeten in hun eigen land blijven.
Einde discussie en een buik vol frustratie!