Enkele post bekijken
Oud 3rd November 2004, 03:31
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Steen in kikkerpoel én tegelijk advocaat van de duivel: Mag je het statement "Islamieten zijn geiten- en schapenneukers" (Theo Van Gogh) gelijkstellen aan de uitspraak in de hogeschool tegen een docent: "Jij bent een lul"?

M.a.w.: provoceren en 'je mening zeggen' is één zaak, tact is een andere... Blijkbaar hebben beide uitspraken consequenties, m.a.w.: er moet blijkbaar een 'prijs' voor betaald worden... Maar ik wil uiteraard geen discussie uitlokken over de vraag of je over een uitspraak mag of kan VERMOORD worden... Alleen wil ik nagaan of je 'troubles' inderdaad niet kan gaan opzoeken met bepaalde consequenties tot gevolg...

Maar alle 'advocaat van de duivel'-toestanden daar gelaten: dergelijke moord met voorbedachten rade MOET serieus 'gecounterd' worden: waar staan we anders met onze democratische rechtstaat?? Ik heb nl. altijd gedacht dat de kracht van de democratie er in bestond om politieke opponenten als tegenstanders te beschouwen, en niet als VIJANDEN (die elkaar desnoods naar het leven staan!)