Enkele post bekijken
  #1  
Oud 13th April 2006, 16:40
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Stukken distantieert zich van V.B.

Stukken distantieert zich van Vlaams Belang


BRUSSEL - Pierre Stukken, de Antwerpse buschauffeur die twee jaar onschuldig opgesloten zat in een gevangenis in Tanger, distantieert zich van ,,de uitspraken van leden van het Vlaams Belang'' op een partijmeeting dinsdagavond waar hij te gast was.


Dat criminelen van Marokkaanse origine hun gevangenisstraf daar zouden moeten uitzitten, noemt hij ,,degoutant''. ,,Ik wens zelfs mijn ergste vijand niet toe wat ik daar heb beleefd'', zegt hij in een mededeling. Antwerps lijsttrekker Filip Dewinter vroeg op de meeting een applaus voor Stukken toen hij het had over het voorstel om vreemdelingen en allochtonen hun straf uit te laten zitten in hun land van herkomst.

Dat is volgens Dewinter de beste manier om hen duidelijk te maken ,,dat criminaliteit in ons land niet gedoogd wordt''. Stukken, op wiens belevenissen de film de Hel van Tanger is gebaseerd, zegt dat het Vlaams Belang hem op de meeting had uitgenodigd in het kader van zijn ervaring in de Marokkaanse gevangenis. Hij zegt dat hij ,,zich van geen kwaad bewust is ingegaan op de uitnodiging'' en dat hij ,,een open gesprek rond het thema'' verwacht had.

Sterk medelijden

,,Mij niet bewust van de mogelijke inpact van mijn aanwezigheid op dit congres heb ik achteraf nagelaten mij te distantiëren van de uitspraken die zijn gedaan door leden van het Vlaams Belang'', luidt de mededeling. ,,Ik wens zelfs mijn ergste vijand niet toe wat ik daar heb beleefd, en heb een zeer sterk medelijden met de gevangenen aldaar''.

Hij noemt het voorstel van Vlaams Belang ,,verwerpelijk, degoutant en mensonterend''. ,,De hel van Tanger is een hel voor elk levend denkend wezen, schuldig of onschuldig en nooit in verhouding met de gedane criminele feiten'', zegt hij in de mededeling.

,,Het tolereren en iemand deze ervaring toewensen is op zich een misdaad. Ik wens mij dan ook volledig af te zetten van de doelstellingen van het Vlaams Belang en hoop in de nabije toekomst uitgenodigd te worden door democratische partijen om mijn ervaring door te geven aan sociaal bewogen beleidsverantwoordelijken'', klinkt het.


Weblog DS, 13-04-2006 (bava)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden