Enkele post bekijken
  #3  
Oud 11th April 2006, 16:20
DorienFaes DorienFaes is offline
Dorien
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Arendonk
Posts: 64
Pesterijen

Om te beginnen vind ik het voorbeeld van Julie, wel goed gevonden. Alleen kan ik de link met pesten op het werk niet zo goed leggen. Maar anderzijds geeft dit een onrechtstreekse goedkeuring tot pestgedrag. Ik vind Big Brother al zo afschuwelijk en dan gaan zo nog eens beginnen met iets dat tien maal erger is. Ik vind dit weer maar is een voorbeeld van de verloedering van onze maatschappij.

Toch wordt er overal aan pesten gedaan, op school, in de jeugdbeweging, op het werk... Ik denk dat mensen pesten omdat ze niet goed weten hoe ze zich moeten gedragen tegenover bepaalde personen of dat ze zich beter voelen dan andere personen. Mensen die pesten denken dat ze zelf volmaakt zijn en houden totaal geen rekening met de gevoelens van zijn medemensen. En dat vind ik erg, mensen die enkel leven voor hun eigen plezier. Mensen die alleen doen wat zij denken dat goed is en niet naar anderen hun meningen durven en niet kunnen vragen. Deze persoon is de pester diegene die de macht uitoefend ten opzichte van de gespestene. Dit slachtoffer staat machteloos en kan tegen de pester niets beginnen. Mensen die gepest worden op het werk krijgen te kampen met vermoeidheid, hardkloppingen, angsten, huilbuien, schrik om te gaan werken en ga zo maar door. Door toedoen van al deze gegevens kan het slachtoffer niet meer presteren op het werk en maakt zo kans om zijn job te verliezen.

En dan mag er een wet bestaan en dan mogen er preventiecampagnes bestaan. Toch vind ik dat ieder persoon maar eens moet beginnen met te kijken naar zich zelf. En spreek pas als je bij jezelf niets fouts hebt opgemerkt als jij perfect bent zeg dan pas iets over een ander. Loop zeker niet te kelen over anderen als er nog een berg werk aan jezelf te verrichten valt!!!
Met citaat antwoorden