Enkele post bekijken
Oud 9th April 2006, 18:59
julietta julietta is offline
Registered User

Ik ben ook van mening dat deze maatregel onnodig is en tot meer problemen zal leiden. En als men dan toch de bedoeling heeft om de kloof tussen man en vrouw te dichten, waarom zet men dan vaders familienaam als eerste en niet die van de moeder?! Het argument van het onderstrepen van de band en de verantwoordelijkheid, vind ik 'bullshit'. Het is toch niet zo dat als je vaders naam eerst zet, dat hij zich dan meer verantwoordelijk gaat voelen voor zijn kind! Of dat men dan pas zijn band met het kind gaat erkennen! Het is zo dat de moeder een hechtere natuurlijke band met haar kind heeft, het kind heeft dan immers ook 9 maand in haar buik gezeten (normaal gezien toch). Maar dat je daardoor de band van de vader met het kind in de kijker moet zetten door zijn familienaam als eerste te zetten, vind ik maar een dom idee.
Het is wel goed dat men stilaan de discriminatie tussen man en vrouw probeert weg te werken, maar ik heb sterk mijn twijfels over het feit of men dit met deze maatregel gaat bereiken... Men kan zich beter eerst richten op de discriminatie inzake loon, die er spijtig genoeg nog steeds is. Ik begrijp niet dat een man nog steeds meer verdient dan een vrouw voor hetzelfde werk...
Met citaat antwoorden