![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
5th April 2006, 01:39
|
Registered User
|
|
|
|
Christen hoort vegetariër te zijn
Als je echt de regeltjes van het christendom wil volgen en de zwakkeren beschermen, zou je vlees niet meer mogen eten. Maar heb toch nog nooit een groente geproefd die even lekker van smaak was als een goed stuk vlees. Ook aanzie ik mezelf niet als christen.
Ik denk wel dat de bijbel als een boek kan aanzien worden, waar veel uit geleerd kan worden op ethisch vlak. En als je dan echt overtuigd Christen bent en ALS je ook nog eens vanuit ga dat al wat in bijbel staat moet nageleefd worden, denk ik wel dat je er moet uit besluiten dat dieren eten niet kan.
Tegenwoordig worden vaak testen op dieren uitgeoefend voor medicijnen en ziekten te onderzoeken. Hier ben ik absoluut voor. Men kan deze testen onmogelijk op een mens uitoefenen, dan toch liever op een dier. Deze onderzoeken zijn toch noodzakelijk.
Bij andere onderzoeken op dieren voor reuk, shampoo enzo, heb ik wel mijn vragen bij, of die echt wel noodzakelijk zijn. Ook kledij dragen die overduidelijk van het vel van een dier gemaakt is, vind ik echt wel ziekelijk bvb. een bontjas of een sleutelhanger van een eekhoorn...
Er is inderdaad wel een voedselketen en de mens staat vanboven. Misschien was dit de bedoeling, misschien ook niet. Is er wel een plan? En als er een plan is, wat is dat? Ik denk als dit bestaat, je je leven enkel geleefd hebt door terwijl je leefde uit te zoeken wat dit plan is, of de zin van het leven. Ik denk zij die daar niet bij stilstaan, veel laten passeren.
Velen mensen lopen maar rond en doen maar op, staan vaak nergens bij stil en hun tijd op aarde kort maar in. Zelfs als ze wakker zijn, leven ze in een slaaptoestand voort.
|