Enkele post bekijken
Oud 1st April 2006, 07:53
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Weet niet goed wat hiervan te denken.
Aan de ene kant is het een goede zaak imho, Ik herinner me nog altijd hoe ergerlijk ik het vond als een leerkracht door mijn boekentas begon te snuffelen als ik een handboek ofzo niet bijhad. Die mens had daar niks te zoeken point final.

Aan de andere kant, met het opkomend probleem van softdrugs op scholen in het achterhoofd, vind ik het een slecht idee. Als men een vermoeden heeft van een leerling dat hij een 'secret stash' heeft zitten in zijn tas, dan moet men dat kunnen controleren, met of zonder politie. En dan liefst zonder, zodat het probleem geen grotere proporties aaneemt. Op deze manier kan het probleem besproken worden tussen drie partijen: ouders, directie en leerling. De politie hoeft hier niet per sé bij te zijn in my opinion, dan wordt de zaak weer 'serieuzer' en opgeblazen en krijgt het muisje een veel te lang staartje. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, 'k heb het hier niet over de dealer op school die meerdere zakjes mee heeft, maar een leerling die met een drugprobleem zit.
Met citaat antwoorden