Citaat:
Originally posted by Jonas
Het is nu toch duidelijk dat Kerry intelligentere ideeën heeft dan Bush.
|
Met alle respect mijn beste... maar dat kun je bezwaarlijk geloofwaardig noemen. Iets wat jij intelligent noemt, kan voor mij perfect onlogisch of naïef zijn. Dat is puur je eigen mening. Je kan alleen proberen die mening te staven, maar dat doe je dus best met argumenten en niet door gewoon te zeggen dat de één intelligent is en de andere niet.
Citaat:
Bush wil nog meer geld steken in wapenontwikkeling (om mensen kapot te maken), Kerry wil meer geld steken in onderzoek naar stamcellen (om bv. de ziekte van Alzheimer en Parkinson te genezen, dus om mensen te helpen en te redden).
|
Wapens worden niet ontwikkeld door de regering, maar door bedrijven zoals H&K, FN (jaja, iet waar Wallonië fier op mag zijn),
Benelli, Beretta, Colt, Kalashnikov, Mossberg, Winchester en nog duizenden anderen. Veel van die bedrijven zijn niet eens Amerikaans... Het enige dat Bush doet is het budget van het Departement van Defensie vergroten (en dat is nu al absurd groot, maar da's niet Bush' fout). En je mag er vrij zeker van zijn dat Kerry net hetzelfde zal, wil en moet doen.
Als je spreekt over dat ruimteschild, dan heb je misschien een punt, maar da's een andere discussie en dat heeft weinig te maken met 'mensen kapot maken'. Trouwens over die wapens (ik zie er echt het slechte niet van in) wil het nog wel eens hebben in een andere thread.
Citaat:
Die contradictie is toch overduidelijk. Waarom zijn er dan nog zo veel Amerikanen die niet overtuigd zijn dat Bush geen president meer mag/kan zijn, de komende vier jaar?
|
Omdat Kerry geen alternatief is?
Moest die man hier opkomen, zouden de mensen daar ook niet op stemmen. Je kan ze het niet kwalijk nemen...
Zou jij stemmen op iemand die na z'n tour of duty in Vietnam voor de Amerikaanse Senaat letterlijk gezegd heeft dat de Amerikaanse soldaten 'baby killers and rapists' zijn?
Misschien wel want hij heeft natuurlijk alle recht van dat te zeggen, maar wat de meeste mensen stoort is dat hij dan nu probeert hen te imponeren met zijn heldenverleden in Vietnam. Hoe hypocriet kan iemand zijn? Hoe kan je dan nog geloofwaardig overkomen?
Citaat:
En dit zijn nog maar enkele voorbeelden van Bush's ideeën.
|
Je moet gewoon begrijpen dat Amerika een conservatief land is, zo simpel is dat. Over die stem cells, kan ik niet anders dan je gelijk geven, ik steun die praktijk ook. Maar je moet gewoon inzien dat dat in Amerika cultureel en ethisch veel anders ligt dan hier.
Waarom zou niemand zich hier zorgen maken over die stem cells? Omdat wij nu eenmaal op ethisch vlak totaal anders denken dan hen, verder moet je het niet zoeken. Hetzelfde geldt trouwens voor abortus, euthanasie,... etc. Het is een cultureel verschil en niks meer dan dat. Het heeft absoluut niks te maken met domheid. Of denk je dat alleen Bush tegen die dingen is?
De andere voorbeelden die ik opnoemde geven toch hetzelfde effect. Iemand die zegt dat hij tegen abortus en euthanasie is, krijgt direct de stempel 'dom' of 'ouderwets' opgeplakt... Wel, het enige dat ik daar uit kan afleiden is niet dat de persoon in kwestie 'dom' zou zijn... maar dat de andere kortzichtig is.
En da's wat me altijd wel verbaasd heeft, hoe de ene zijde (en meestal zijn dat de linksen) zo anti-Amerikaans kan zijn omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is, en denken dat de Amerikanen onze gelijken zijn. Terwijl die zijde er altijd als de kippen bij is om te staan zwaaien met termen als 'racist', 'fascist', 'nazi',... als iemand dezelfde kritiek, zij het qua inhoud anders, geeft op de moslimcultuur.