Enkele post bekijken
  #4  
Oud 28th October 2004, 17:44
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Originally posted by Barst
Groen lachen dan wel... maar geen nood: een afvaardiging van Belgische parlementairen is gisteren vertrokken naar Florida in het kader van de O.V.S.E. (die een oogje in het zeil gaan houden op het 'correcte' verloop van de verkiezingen volgende dinsdag, zeer tot onvrede van de Amerikanen zelf die hoegenaamd niet schenen te begrijpen of dit echt wel nodig was...).


Ik vind precies nergens bevestiging van dit verhaal, bron?
Op hun website staat wel iets van het een 'observation mission' maar ik zie daar geen Belgen tussenstaan.

Maar goed, dat de Amerikanen daar niet mee opgezet zijn heeft weinig te maken met de verkiezingen zelf, maar eerder met de arrogantie die wij weer maar eens tonen tegenover hen.

Ik neem het hen niet kwalijk, hoe zou je zelf zijn als hier morgen een delegatie Zimbabwanen staat die onze verkiezingen eens in't oog gaan houden... Dit is nu echt de ideale manier om het merendeel van de Amerikanen in de armen van Bush te jagen... mij niet gelaten natuurlijk.

Ik vind het eigenlijk wel schandalig dat wij ginder eens gaan laten zien hoe het wel moet. Net alsof wij zo hoog scoren op de democratie en anti-corruptie-meter.

Citaat:
En als de Amerikanen zien wie aan het hoofd staat van deze missie, dan zal het lachen hen zeer zeker vergaan: 't is namelijk pitbull Hugo... (Coveliers, welteverstaan)...


Nu niet dat de Amerikanen Coveliers kennen maar goed, dat bevordert zeker niet de geloofwaardigheid van die missie. Een donkerblauwe liberaal die qua politieke kleur eigenlijk op dezelfde lijn met Kerry staat, gaat ginder objectief de verkiezingen in't oog houden... daar stel ik me toch vragen bij.

't Zou nogal hypocriet zijn om daar niet kritisch tegenover te staan. Ik kan me maar al te goed herinneren dat de wereld op z'n kop stond toen bleek dat een overtuigde Republikeinse aan het hoofd stond van het kiespanel (ofzoiets, geheugen laat me wat in de steek) tijdens de verkiezingen van '00 in Florida... terwijl er hier blijkbaar niemand iets over zegt.

Maar ja, bij ons kan zoiets niet zeker...


Uiteraard met alle respect voor Hugo, toch wel een voorbeeld in de Belgische politiek. Zoals hem zouden er meer moeten zijn...
Met citaat antwoorden