20th March 2006, 11:00
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Als iemand naar hier komt met als enige bedoeling het systeem te misbruiken, zonder er zelf ooit een frank aan te hebben bijgedragen, ja dan vind ik dat onrechtvaardig. Waarom zou hij of zij mogen profiteren van een systeem zonder er zelf iets in te steken? Het is die soort mentaliteit dat het systeem kapot maakt.
|
Jij noemt het 'het systeem MISbruiken', ik noem het 'het systeem GEbruiken'.
Om op je vraag te antwoorden waarom zij zouden mogen profiteren van het systeem zonder er zelf iets in gestoken te hebben: voor mij is het al verantwoording genoeg als blijkt dat ze in hun eigen land de mogelijkheid niet hebben om voor die ziekte behandeld te worden (zowel economisch als qua infrastructuur voor de behandeling en kennis over de ziekte). Als dat het geval is ben ik meer dan bereid om mijn bijdrage af te staan, dat is toch niet meer dan menselijk? Staat in onze grondwet ook niet iets in de trant van 'gij zult een medemens in nood helpen'?
Citaat:
Daarin verschillen wij dan van mening. In plaats van elke maand een héél groot deel van mijn loon af te staan aan de RSZ, neem ik wel een goede health insurance en zal ik zelf wel sparen voor mijn pensioen.
|
Dus maw: "werklozen, kansarmen, zieken: trekt uw plan! Salut en de kost!" ?
Citaat:
De boekhouding van de sociale zekerheid sluit elk jaar af met een groter tekort. In 2004 geloof ik 512 miljoen euro, in 2005 was het een miljard euro, en we gaan zien wat het dit jaar wordt. Breng de vergrijzing van de bevolking mee in rekening, en je weet gewoon dat het enkel in stijgende lijn kan gaan.
|
Misschien moeten ze dan wat beredeneerder met het geld omspringen of nieuwe boekhouders in dienst nemen, maar dat is toch geen argument om heel het systeem af te schaffen? Dat is juist een duidelijk teken dat het systeem nodig is en dat er behoefte aan is.
Laat de overheid de accijnzen op tabaksproducten maar verhogen. Mij niet gelaten
Laat ze ook de RSZ-bijdragen van de hogere loonklasses maar verhogen. Het is schandalig hoeveel sommige mensen verdienen en hoe ze dat geld over de balk smijten, terwijl een groot deel van de bevolking het moet stellen met een minimumloon en moet trappelen om hun hoofd boven water te houden.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|