Enkele post bekijken
Oud 19th March 2006, 12:46
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
In de tweede plaats, deze spot toont aan hoe een systeem als het onze niet uit te houden is. Natuurlijk hebben ze het niet over de duizenden Afrikanen die met een toeristenvisum naar België komen, het visum 'kwijtspelen' en dan naar een OCMW-ziekenhuis stappen om hun aandoening -waarvoor ze eigenlijk naar hier kwamen- te laten behandelen.

Dus wat je wilt zeggen is dat je het onrechtvaardig vindt dat de vermelde Afrikanen, ondanks het verlies van hun visum hier toch nog medische bijstand kunnen krijgen. De medische bijstand waarvoor ze in de eerste plaats naar hier zijn gekomen, want in hun land is zo'n behandeling onbestaande/ongelooflijk duur/alleen voor de rijke blanken?

Citaat:
'k ben voor het Amerikaans systeem. Ik ben het beu om solidair te zijn in de sociale zekerheid met eender welke profiteur (en ons landje telt er héél veel).

Profiteurs zullen er altijd zijn, maar voor mij persoonlijk vind ik het al de moeite waard als ik er ook maar één écht arme sukkelaar mee kan helpen. Dat er van 'mijn' geld dan ook enkele profiteurs profiteren, is ergens wel spijtig, maar het feit dat ik er ook echte sukkelaars mee help compenseert dat 'verlies' voor de volle 100%!

Citaat:
maar de sociale zekerheid zoals we ze nu kennen is niet uit te houden en kan elk moment op z'n gat gaan.

Uit welke signalen leid je dat af?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden