Enkele post bekijken
Oud 27th October 2004, 18:48
Stevie Stevie is offline
Registered User

Lightbulb bedenkingen

Hierbij een paar losse bedenkingen, kwestie wat discussie los te weken:

* pas de poll aan - want als (occasioneel) motorrijder voel ik mij niet aangesproken
* motorrijden zonder lessen te volgen is volslagen idioot - ik heb het hier over al diegenen die een motorrijbewijs cadeau hebben gekregen toen ze hun autorijbewijs behaald hebben (< 1989) en nu denken dat ze zomaar op een moto kunnen stappen
* motorrijden is gevaarlijk, punt aan de lijn, en dit vnl. door je kwetsbaarheid en blootstelling aan andermans rijgedrag. Als je dat weet pas je je rijgedrag aan en daalt het risico enigszins.
* nogal wat automobilisten hebben last van 'tunnelvisie' - ze zien enkel de rijweg voor zich en trekken zich hoegenaamd niets aan van andere rijweggebruikers zoals motorrijders...
* motorrijden zonder beschermende kledij is crazy (idem mbt bijzitter)- als test: plaats je duim op de asfalt en schuif die vervolgens snel 20 cm achteruit - denk dan aan een val aan bijv. 50 km per uur...
* motorrijders rijden doorgaans met machines die technisch goed in orde zijn (nogal wiedes, want een technisch mankement wordt direct afgestraft op de weg)
* motorrijden is niet echt een goedkope hobby (moto, kledij, helm, laarzen, handschoenen, verzekering, verbruik, onderhoud,...)
* motorrijden is niet direct de meest sociale bezigheid

.... maar toch een plezante hobby.....