Enkele post bekijken
  #2  
Oud 13th March 2006, 10:43
kristofdebruyn kristofdebruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: zandhoven
Posts: 93
Unhappy waarom moslim wel, niet gelovig niet

Ik vind het een goed punt dat er éénheid zal komen in het onderwijs op vlak van godsdienst. Dat is volgens mij een stap in de goede richting al zal dit nog wel een heel proces veroorzaken voor het effectief zo is. Wat mij wel verondrust is dat de niet gelovige niet naar de Katholieke school mogen. Dit is in mijn ogen toch ook pure discriminatie. Wat kunnen die mensen eraan doen dat ze geen enkel gevoel hebben verbonden te zijn aan een geloof. Waarom zij dan niet en de anders gelovigen wel?
Langs de andere kant wordt er ook al heel wat gedaan om verschillende godsdiensten in Katholieke scholen te laten les volgen. DUS ofdat ze zich daar op moet richten heb ik mijn twijfels aan. Ze kan zich beter richten op andere problemen. Zoals bijvoorbeeld dat er heel wat problemen zijn met leerlingen die gewijgerd worden in scholen. Dit mag officieel niet maar toch gebeurd het. Ze zouden hier veel strenger op moeten toezien. Zo wordt de integratie van allochtonen in ons land een stuk vermoeilijkt. De scholen vinden altijd wel een uitweg om deze leerlingen niet te moeten aannemen.
Met citaat antwoorden