![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
24th October 2004, 17:39
|
![judithgielens's Avatar](image.php?s=575fa3bf5787567e55e3a2edf265a65a&u=238&dateline=1127643641) |
auti-juf
|
|
|
|
Zelf rij ik nu nog niet, maar mijn moeder heeft overlaatst ook een boete in de bus gekregen. ==> vergist van snelheid: ze mocht maar 50km/u ipv 70.
We zijn gaan kijken naar de plaats waar ze geflitst was: enkele meters voor een bord waar je vanaf daar 70 mag beginnen rijden!
En zo is dit bij nog enkele mensen gebeurt!
ofwel staat het niet duidelijk aangegeven(in belgie zijn er zelfs borden die de bebouwde kom aangeven, maar vlak daarboven hangt een bord van 70==>hoeveel mag je daar nu rijden?!)
ofwel staan ze gewoon op een plaats waar de mensen al gaan versnellen
volgens mij is dit voor de staat gewoon de ideale manier om aan geld te komen en lossen ze maar voor een heel klein deel de problematiek rond het hoge sterftecijfer op onze wegen op!
Als ze al eens zouden beginnen met overal duidelijk platen te zetten hoeveel je waar mag en dit goed algemeen voor te stellen(in Kapellen mag je bv op baan a 70km/u, rijden wij naar vorselaar dan mogen wij op een veel gevaarlijkere baan zelfs 90km/u ==>waar zit de regel???)
Ik vraag me vaak af hoe buitenlandse chauffeurs het toch redden bij ons!