Enkele post bekijken
Oud 11th March 2006, 11:36
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Een bijbelgeleerde ben ik niet, maar moest Abraham in het verhaal van de verloren zoon niet zijn vetste schaap slachten ipv zijn zoon ofziets? (Nu ik erover nadenk, weet ik eigenlijk nog maar bitter weinig van de inhoud van het oude en het nieuwe testament )

Ik vind niet dat je als christen vegetariër moet zijn. Ik ben een ongelooflijke dierenvriend, maar het eten van vlees is nu eenmaal noodzakelijk. Je kan natuurlijk wel voedingssuplementen beginnen slikken, maar als je je al moet richten tot kunstmatige vervangers omdat je anders niet gezond bent, wil dat toch wel zeggen dat de mens (of andere dieren) nu eenmaal gemaakt is/zijn om vlees te eten.

Wat er wel moet veranderen zijn de omstandigheden waarin die dieren leven, gevoed en behandeld worden en er zijn enkele dingen die gewoonweg totaal uit den boze zijn zoals het eten van foie-gras bijvoorbeeld en het dragen van bont, maar op zich is er niets mis met vlees eten vind ik.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden