Enkele post bekijken
Oud 23rd October 2004, 16:55
Marie's Avatar
Marie Marie is offline
Admin

Neen!

We zijn al zo'n klein landje, ik zie een splitsing echt niet zitten. Ik vind het gewoon spijtig dat mensen hier in Vlaanderen de armen in Afrika wel willen steunen, maar wanneer het minder goed gaat aan de andere kant van onze taalgrens moeten die armen 'hunne plan' maar trekken.

En dan al dat geklaag over 'De Walen zijn altijd bevoorrecht...' Ok, er staan vb. meer flitspalen bij ons dan bij onze franstalige landgenoten, maar als wij de wet niet overtreden moeten we die boetes toch ook niet betalen! Je kan hier duizenden argumenten geven waarom Vlaanderen en Wallonië gesplitst moet worden, maar wie kan mij met zekerheid zeggen dat we het dan nóg beter gaan hebben dan nu? Wie weet zal een splitsing na enkele jaren erg negatief blijken...

Misschien zou de regering eens het een en ander kunnen verzinnen waardoor Walen en Vlamingen zich meer verbonden voelen. Vreemdelingen die naar ons land komen moeten een inburgeringscursus volgen, maar Vlamingen en Walen leven naast elkaar zonder elkaar te kennen...

Citaat:
1/ Vlaanderen heeft op economisch, sociaal, ethisch en cultureel vlak niks meer gemeen met Wallonië. We staan mijlenver uit elkaar. Is het dan niet logisch om elk z'n eigen weg te laten gaan? Waarom moeten wij bestuurd worden door mensen die helemaal niet het beste voor hebben met ons? Wat we zelf doen, doen we beter en waarom kunnen we dat dan niet best concreet maken door ervoor te zorgen dat we zelf beslissingen te nemen die ons zullen beinvloeden?

Zever... Je gaat er dus vanuit dat iemand met een andere visie op het leven niet met ons kan samenleven. Sjeezes!!!