Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd February 2006, 22:57
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Na dit alles gelezen te hebben vind ik toch dat er nog enkele onduidelijkheden inzitten. Maar over het algemeen kan ik zeggen dat het voor mij het beste is mijn auto naar het stort te doen.

Je moet blijkbaar voor alles een attest aanvragen. En dit moet dan nog een specifiek attest zijn. Bijvoorbeeld voor kuipzetels (die goedgekeurd zijn door FIA om te racen en dus beter zijn dan gewone zetels) word je afgekeurd.

Voor een nieuwe ophanging die tevens goedgekeurd is door diverse bedrijven met de nodige licencies word je ook afgekeurd. Ookal zijn deze beter voor de auto en voor de veiligheid dan de standaardophanging. (Wetende dat zo'n sportophanging ong. €1600 kost)

Voor een sportieve uitlaat (die ook beter is voor de motor van de auto) word je ook afgekeurd. Tenzij je een speciaal attest aanvraagd en dit is natuurlijk weer extra geld voor de staat.

De versnellingspook, op de versnellingspook moet de gangwissel van uw versnellingsbak aanwezig zijn. Waarom? Zodat de carjacker zeker met uw wagen weg geraakt bij een overval, zodat de dief die uw wagen wil stelen makkelijk de wagen kan wegrijden? Dit is misschien een ludiek voorbeeld maar bepaalde mensen krijgen hiervoor weldegelijk een rode kaart voor terwijl andere gebreken van hun voertuig niet gecontroleerd worden? Afkeuren van prullaria als deze, vind ik bij het haar gegrepen.

Ik vind het echt schande dat ze op deze manier de jeugd , die toch het grootste deel vormt van de tuningscéne het geld uit hun zakken probeert te halen. Maar zeker niet alleen de jeugd. Mijn opa heeft op zijn mercedes 20" wielen. Dit alleen maar omdat hij het mooi vind. En wat gebeurt er als je hiermee naar de keuring gaat? U kan het al raden. Afgekeurd.

Goed werk meneer Landuyt. Volgende verkiezing weer een pak minder stemmen voor u.
__________________
Met citaat antwoorden