Enkele post bekijken
  #6  
Oud 18th February 2006, 16:01
Timothy.Dils Timothy.Dils is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2006
Locatie: Lier
Posts: 8
Lierse

Wel raar dat Lierse volop in het nieuws komt, terwijl duidelijk is geweten dat in meerdere eerste klas ploegen hetzelfde gebeurt. Mede door al die 'media aandacht' is voetbalclub Lierse een sponsor kwijt.

Waarom spelers zich laten omkopen begrijp ik niet. Volgens mij verdienen ze geld genoeg. Ik vind het niveau in België al barslecht. Met al die omkoopschandalen wordt het minder en minder interessant.

Ik denk dat het probleem van het omkopen ligt in het feit dat het meer om geld draait en sponsors dan om het spelen zelf. Als speler A minder verdient als speler B, denkt speler A veelal ' waarom zou ik even hard moeten lopen als speler B, hij wordt er toch meer voor betaald'...
Iedereen hetzelfde betalen is in mijn ogen geen oplossing.
Sommige spelers dragen gewoon een ganse ploeg. Dit is merkbaar in het voetbal nu. Chelsea zonder Robben, Barcelona zonder Ronaldinho, AC Milan zonder tchevchenko zijn niet meer hetzelfde en verzwakken op zo'n momenten enorm.

Dit was merkbaar bij Real Madrid, die hun midden midden Claude Makelele lange tijd hebben gemist, nadat deze naar Chelsea vertrok. Ze hebben een ganse tijd op de sukkel gelopen.
Zo zie je maar dat het onmogelijk is iedereen evenveel te betalen.

De omgekochte spelers een schorsing geven haalt niet veel uit, ze hebben hun carriere voor zichzelf al verkorven. Geen enkel serieus team gaat zo'n speler in zijn team willen. Ik hoop dat het hun waard was, zich te laten omkopen en duizenden fans in het 'zak' te zetten.
Met citaat antwoorden