Enkele post bekijken
  #2  
Oud 20th July 2020, 20:42
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Citaat:
Orgineel gepost door Tim.B*elemans
Eigen mening: De wereld is om zeep


Dus zullen we er samen iets van moeten maken, niet?


Zelf kan ik moeilijk een goed onderbouwde mening vormen over alle debatten die momenteel aan de gang zijn; Jef Geeraerts, FC De Kampioenen, Leopold I, ...
Enerzijds begrijp ik dat het voor sommigen jammer is om delen van hun jeugd of geschiedenisboeken te zien verdwijnen.
(Mocht bijvoorbeeld F.R.I.E.N.D.S geschrapt worden o.w.v. al het fat shaming, LGBTQ+ onvriendelijke moppen, ... dan zou ik dit in eerste instantie ook wel jammer vinden.)

Doch weegt, in mijn ogen, het welbevinden van een grotere, jarenlang onderdrukte groep, zwaarder door dan mijn eigen TV-momentje.
Want: rascisme en discriminatie kunnen sowieso niet.

Ik denk niet dat wij, als witte mensen in België, kunnen oordelen over de impact van rascisme.
Daarvoor geven we de spreekwoordelijke microfoon best aan personen die er dag in, dag uit mee geconfronteerd worden.
Bv: op de bus, bij het solliciteren, op het werk, tijdens de studies, ... en op TV.

(Een witte comedian die liedjes schrijft over madammen met een bontjas is, in mijn ogen, niet de juiste persoon om over deze kwesties aan het woord te laten.)
Met citaat antwoorden