19th October 2004, 19:28
|
 |
Donkey!!
|
|
|
|
Ik vind het nogal iets gevaarlijk. Als drugshonden op school komen, ze ruiken iets, die leerling wordt meegenomen... Ik denk niet dat dit een goede oplossing is.
Het is zoals Yannick zegt, het is niet omdat iemand toevallig bijvoorbeeld wat Cannabis bijheeft, dat die persoon daar iedereen gaat aanzetten tot drug-gebruik. En als die persoon zich beter voelt door dit af en toe te doen (bijvoorbeeld zeer moeilijke persoonlijke situatie...), waarom hem dan straffen op deze manier. Als iemands gedrag niet in dermate impliceerd dat druggebruik een boosdoener is, als iemand goede punten heeft en goede sociale contacten, waarom deze persoon dan straffen?
Misschien een gevaarlijke vraag, maar ik stel ze toch:
Hoeveel % van de studenten in Vorselaar gebruikt af en toe/regelmatig/... een illegaal product? (laten we Cannabis en dergelijke ook als niet-legaal beschouwen, zowel op als naast privé-domeinen.) En studenten bij ons zouden als toekomstige leerkrachten het voorbeeld moeten geven, dus misschien maakt dit het voor 'onze' studenten een veel zwaarder feit.
Iemand die durft te gissen?
|