Enkele post bekijken
  #10  
Oud 9th February 2006, 19:03
julietta julietta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Olen
Posts: 61
De ene keer is er een tekort, de andere keer weer een teveel. Tegen dat wij afgestudeerd zijn, kan het weer veranderd zijn. Ik maak me dus nu nog niet al te veel zorgen. We zullen wel zien tegen dat het zover is.
Wel spijtig dat ik gekozen heb voor de vakken die ik graag doe, want het zijn net die vakken die ik niet gekozen heb, waarvoor er nog wel een tekort is
Zoals Marleen Vanderpoorten de uitstapleeftijd van 55 naar 58 jaar verhoogd heeft, zou men deze nu terug kunnen verlagen. Zo worden er terug meer jobs gecreëerd.

Ik vind het wel niet kunnen dat mensen via het “getuigschrift pedagogische bekwaamheid”, de vroegere “D-cursus”, heel gemakkelijk in het onderwijs terechtkunnen. Wij moeten beschikken over verschillende vaardigheden, kennis en bekwaamheden en moeten hard werken voor ons diploma (wat ik ook niet meer als normaal vind, want ik vind dat je op een goede manier moet kunnen les geven), terwijl zij door een simpele bijscholing ineens omgetoverd worden tot (goede) leerkrachten. Als je dan toch leerkracht wil worden, dan vind ik dat je dezelfde weg moet volgen dan wij doen.

Wat ik niet verwonderlijk vind, is dat er zoveel leerkrachten die lesgeven in de grootsteden al na korte tijd er de brui aan geven. Ik denk dat ikzelf ook niet zo geschikt ben voor die “probleemscholen”. Langs de ene kant zou ik het wel als een uitdaging zien om juist die jongeren terug zin doen te krijgen in school en hen iets bij te leren, maar langs de andere kant schrikt hun probleemgedrag mij ook wel een beetje af.
Met citaat antwoorden