6th February 2006, 14:11
|
Dorien
|
|
|
|
Joints in Thuis
Een joint in thuis,... kan zou ik enerzijds denken. Er wordt niets overdreven onreglementairs gedaan en een joint wordt door enkele huisartsen zelfs aangeraden. Want het werkt voor mensen men stress zeer kalmerend voor de spieren. En als men hier een klacht tegen indient dan zou ik ook maar eens werk maken van de soap Familie op VTM. Daar is "Rita" iedere dag straal bezopen of met een fles sterke drank te zien op het scherm. En dan nog wel met citaten dat drinken haar problemen doet vergeten. Ligt dat niet op dezelfde lijn als Thuis?
Anderzijds, is het wel een stap in de richting naar een goedkeuring inzake het gebruik van joints. En vind ik wel dat men tijdens het programma op de één of andere manier iets had kunnen verzinnen om ook de negatieve kanten van de zaak te belichten en niet enkel de positieve. Dat jongeren nu spontaan meer joints gaan roken of dat dit fenomeen een inpakt gaat hebben op het gebruik er van trek in toch sterk in twijfel. Het is ook niet dat wanneer er tijdens een programma gemoord wordt dat men spontaan aan het moorden gaat. Ik vind dat men eerder werk mag maken om het geweld op tv in te perken.
|