Citaat:
Orgineel gepost door Zoë.B*ullens
Antwoord Zoë B:
Ten allereerste ben ik aangenaam verrast door uw antwoord. U bent namelijk de eerste die ooit geantwoord heeft op een post van mij Ook weet ik niet goed hoe ik (technisch gezien) moet antwoorden op uw quote dus dit leek mij de gemakkelijkste weg. Mijn excuses als ik fout zit.
Ik heb geen kennis van wapens en dergelijke, dus mijn menig kan evengoed niet geldig zijn, maar dit was wat ik ervan denk. Ik ben akkoord met uw voorstel voor een betere background check en/of "licenties" systeem. Dit lijkt mij inderdaad meer haalbaarder dan de grote woorden zoals afschaffing te gebruiken. Dit heb ik ook vermeld in mijn eigen mening op het artikel.
Dus, hierbij enkele vragen ter nieuwsgierigheid van een leek naar uw mening:
- Waarom denkt u dat het verhogen van de leeftijdsgrens ook geen goede verbetering kan bieden?
- En waarom zou iemand oorlogswapens in huis moeten hebben? Mijn vader is paracommando geweest en is zelf niet akkoord met het in huis halen van zulke 'oorlogswapens'. Ook mede omdat hij weet welke destructieve gevolgen het kan hebben.
Ik kijk uit naar uw antwoord
|
De leeftijdsgrens verhogen lijkt me niet direct de beste oplossing omdat leeftijd los staat van geestelijke gezondheid, bekwaamheid en discipline dat wel een belangrijke rol speelt bij het hanteren van wapens
waarom zou je als competente 18 jarige geen vuurwapen mogen kopen maar een incompetente 21 jarige wel?
Zelf vind ik dat het beter zou zijn om in dat geval in te zetten op een degelijke opleiding en opvolging van de schutter in kwestie.
In neem in dit geval even mezelf als schutter in België als voorbeeld.
toen ik 15 was heb ik me aangemeld bij een schuttersvereniging op mijn 16 heb ik mijn voorlopige licentie aangevraagd. op mijn 17 heb ik mijn proeven afgelegd en behaald en op mijn 18 heb ik mijn definitieve licentie aangevraagd en mijn eerste vuurwapen gekocht.
In België doorloop je een heel opleidings-traject om zo uiteindelijk een wapen te kunnen aanschaffen of je nu 18 of 21 of 17 bent maakt niet echt uit het belangrijke is dat je in staat bent om een vuurwapen te hanteren op een veilige manier.
Citaat:
Orgineel gepost door Zoë.B*ullens
waarom zou iemand oorlogswapens in huis moeten hebben? Mijn vader is paracommando geweest en is zelf niet akkoord met het in huis halen van zulke 'oorlogswapens'. Ook mede omdat hij weet welke destructieve gevolgen het kan hebben.
|
Wat verstaan we onder oorlogswapens?
Zijn dit alle wapens die er "eng" uitzien?
Vallen zwaardere jachtwapens hier ook onder?
Zijn dit geweren pistolen of revolvers?
Zelf ben ik eigenaar van een Star 30M een spaans 9mm pistool dat gebruikt werd door de Spaanse Defensie (en de peruviaanse politie) dit heb ik goedkoop kunnen tweedehands aanschaffen voor een kleine 150 euro. is dit een oorlogswapen?
in mijn oogpunt neen voor mij is dit een goedkoop en degelijk pistool (en eenvoudig om te onderhouden) dat ik met veel plezier gebruik op de schietbaan en waar ik nu ook een vriend van mij mee opleid om zijn examen mee te gaan doen binnen enkele weken
Anderzijds ben ik ook eigenaar van een cz 527 .222 geweer een klein jachtwapen dat gebruikt word om ongedierte mee te bestrijden dit caliber is de voorganger van de .223 en later de 5.56 NATO een oorlogscaliber maakt dit nu van mijn wapen een oorlogswapen?
Verder zijn er jachtcalibers die veel destructiever zijn dan oorlogscalibers zijn deze wapens dan niet gevaarlijker?
Perceptie speelt hier een belangrijke rol in.
Sommige wapens zijn gewoon interessant hebben een fantastisch verhaal dat er achter schuilt of zorgen voor een enorm groot plezier tijdens het beoefenen van je hobby.
Stel ik heb een oud wapen of replica dat dateert van WOII zou dit dan ook een oorlogswapen zijn?
Soms wil je gewoon een wapen waar je graag mee schiet.
Een oorlogswapen of een normaal wapen zijn beide nog steeds gevaarlijke vuurwapens en omdat het ene er "enger" uitziet dan het andere maakt dat het ene niet gevaarlijker.
Ik nodig ook vaak mensen uit om met mijn hobby kennis te leren maken. Iedereen die zich hiervoor geroepen voelt mag altijd met mij contact opnemen