23rd December 2017, 23:31
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het zoals Leonie een goede zaak dat de openbare bossen toegankelijker worden voor de bevolking. Vandaag zitten kinderen vaak alleen binnen te spelen (games, computer, tv,...). Ik denk dat het voor de jeugd vandaag de dag zeer belangrijk is dat ze meer speelbos hebben waar dat ze zich volledig kunnen uitleven. Ik zit zelf in de scouts, als leidster. We moeten tot nu toe met onze kinderen steeds naar dezelfde speelbossen gaan. Vaak krijgen we dan volgende reactie: "Weeral een spel in dit bos?" meer variatie en keuze in de natuur zal de jongeren aanzetten om buiten te komen. Langs de andere kant vind ik ook dat we bij deze beslissing even kritisch moeten stilstaan. Ik denk dat er streng opgetreden zal moeten worden tegen vervuiling in bossen. Ik zie vaak veel plastic en afval liggen in de speelbossen/wandelbossen. Wandelaars die hun afval daar achter laten. Als we meer bossen openstellen, vind ik ook dat er meer controle moet komen op de netheid van diezelfde bossen. Het behoud van de natuur is even belangrijk dan de toegankelijkheid ervan. Daar mag naar mijn mening nog meer op worden ingezet. Wij doen bijvoorbeeld met de scouts, samen met de kinderen, elk jaar een opruimactie doorheen de bossen van ons dorp. Een mooie sensibiliseringsactie, naar mijn mening.
|