Enkele post bekijken
Oud 21st December 2017, 12:06
simon.s*olders simon.s*olders is offline
Registered User

Ik ben er mee akkoord dat vrachtwagenchauffeurs hun wettelijke rust moeten respecteren. Dit is nodig voor de veiligheid op onze wegen. Ik vind het echter wel niet kunnen dat de chauffeurs hun rust niet mogen nemen in hun cabine. De dag van vandaag worden nieuwe vrachtwagens vaak uitgerust met een zeer moderne slaapcabine. Die vallen te vergelijken met een mobilhome of caravan, maar dan veel kleiner. De producenten van deze cabines proberen deze zo comfortabel en ergonomisch mogelijk te maken. Met andere woorden viseren de overheden ook de producenten van slaapcabines. Deze zullen een stuk minder cabines verkopen als men de rust niet meer mag doorbrengen in de camion.
Waar moeten onze chauffeurs dan slapen? Moeten ze telkens een hotel opzoeken? want dan denk ik dat men in België nog met problemen zal zitten, want ik vrees dat er niet genoeg hotels naast de autostrades staan. Dit zou dan natuurlijk weer een goede zaak zijn voor die hoteluitbaters. De ene z'n dood is de ander z'n brood durft men wel eens zeggen. Ik ben benieuwd waar deze kwestie naartoe zal leiden.
Met citaat antwoorden