4th December 2017, 14:44
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Olen
Posts: 72
|
|
Ik ben het ergens ook eens met minister Weyts en in het bijzonder ook met Jana. De automobilisten die rijden onder invloed, en dan bedoel ik de zware overtredingen, zullen hun gedrag niet veranderen doordat men beslist om nultolerantie in te voeren. Ze vertonen dit gedrag nu al, en we kunnen niet zeggen dat ze zich hier iets van aantrekken. Dus waarom zouden ze dit wel doen met een aanpassing van de regelgeving? Toch ben ik ergens ook wel voorstander van de nultolerantie. Ik weet namelijk uit ervaring dat bijvoorbeeld 2 biertjes voor de ene persoon een heel ander effect met zich meebrengt dan voor een tweede persoon en dat vind ik zelf moeilijk om in te schatten. Ik vind het persoonlijk te gevaarlijk om te rijden als ik gedronken heb omdat ik misschien niet alert genoeg zou zijn in bepaalde situaties. Ik begrijp wel dat andere mensen hier een andere mening over zouden hebben, maar voor mij persoonlijk vind ik het niet erg als ik geen alcohol kan drinken wanneer ik met de auto ben, dus ik zou uit de nieuwe regelgeving geen negatieve gevolgen kunnen halen. Wat ik wel belangrijk vind, is dat de personen met een hoog alcoholpercentage in het bloed voldoende gestraft worden, zoals Jana ook al aangeeft. Op deze manier worden zijn erop attent gemaakt dat dit absoluut niet meer kan. Ik vind het hier in dit artikel een dubbeltje op zijn kant.
|