Enkele post bekijken
Oud 2nd December 2017, 11:28
Lander.W*yts's Avatar
Lander.W*yts Lander.W*yts is offline
Registered User

Ik ben het niet eens met Emmelie. Ik moet wel zeggen dat ik de meeste van de veranderingen in het rijexamen begrijp en ook goed vind, maar de reden die gegeven wordt voor deze veranderingen is ronduit belachelijk. Het strenger maken van het examen zorgt niet voor betere chauffeurs. Het zorgt er enkel voor dat mensen meer moeite moeten doen voor ze hun examen behalen. Het examen strenger maken onder het motto van 'verkeersveiligheid' is een goedkoop excuus om niets te doen aan de echte problemen, namelijk dronken rijden en te snel rijden. Mensen gaan hier niet plots mee stoppen omdat het examen wat moeilijker is. Dat je het examen moeilijker maakt, goed, maar geef er tenminste een fatsoenlijke reden voor en niet dit belachelijk excuus.

Wat je wel kan veranderen aan het examen om meer veiligheid te garanderen is autobestuurders elke 5 of 10 jaar terug laten komen voor een nieuw examen. Je vergeet immers snel sommige regels en een controlemechanisme zou hier bij kunnen helpen. Dit zorgt er ook voor dat senioren die eigenlijk niet meer kunnen rijden van de weg worden gehaald. Maar gewoon meer regeltjes in het examen gaat dit niet verhelpen.
Met citaat antwoorden