Enkele post bekijken
Oud 1st December 2017, 23:06
Ellen.B*smans Ellen.B*smans is offline
Registered User

Ik ga volledig akkoord met Kato. Langs de ene kant vind ik het heel goed dat er een medicijn is gevonden, maar langs de andere kant is het natuurlijk bijzonder jammer dat het zo duur is. Ik denk dat zo nog maar eens wordt bevestigd hoe moeilijk het is om een betaalbare remedie te vinden die voor alle migrainepatiënten een oplossing kan bieden.

Hoewel er in de media, en dan vooral tijdens de week van de migraine, vaak artikels verschijnen over deze aandoening, denk ik dat er nog veel onduidelijkheden over bestaan. Niet alleen wordt de term 'migraineaanval' te pas en te onpas gebruikt (lees: misbruikt) door mensen die gewoon hevige hoofdpijn hebben, maar ik denk ook dat de symptomen vaak onderschat worden. Ik kan er namelijk zelf over meespreken. In deze laatste week heb ik 3 aanvallen gehad. Net zoals het ook in het artikel vermeld staat als symptoom, treedt er bij mij een 'aura' op in de vorm van flikkerende vlekken. Vervolgens wordt mijn arm gevoelloos, krijg ik enorme nekpijn, word ik overgevoelig aan licht, geur en geluid, moet ik braken en krijg ik een stekende pijn in mijn slaap. Dit alles samen zorgt ervoor dat ik niet meer kan functioneren, hoe graag ik het ook zou willen. Ik lijd aan migraine en migraine leidt mij. Voor mensen die dit nog nooit hebben meegemaakt, valt dit moeilijk te begrijpen. Net zoals Evy Gruyaert eens vermeldde in een interview, is een migraineaanval voor anderen niet zichtbaar, waardoor het niet geassocieerd wordt met hevige pijn. Dit is dan weer wel zo als je iemand ziet met een gebroken been.

Het belangrijkste en ergste nadeel van deze aandoening, heeft te maken met de medicatie. Pijnstillers helpen niet. Het is dan ook enorm belangrijk dat men onderzoek blijft voeren en op zoek gaat naar een betaalbare remedie die voor iedereen een uitweg kan bieden. Daarnaast zouden een beetje erkenning en begrip al veel migrainelijders geruststellen.
Met citaat antwoorden