Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd November 2017, 20:50
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Ik ben het helemaal eens met Cédric en heb zoals hem ook terug wat meer vertrouwen in justitie. Zoals in het artikel besproken, is het inderdaad niet correct dat je maar 1/3 van je straf werkelijk moet uitzitten. De slachtoffers kunnen getraumatiseerd zijn voor hun leven of iemand zijn verloren en dan kunnen de 'daders' zo'n verkorting van hun straf krijgen? Ik zou hier zelf als slachtoffer niet mee gediend zijn. Natuurlijk mag je een gevangenisstraf ook niet onderschatten. De dag van vandaag hebben ze wel een tv, krijgen ze lekker eten en leven ze een menselijk leven. Je zou denken dat ze het zo slecht nog niet hebben. Ondanks deze goede leefomstandigheden, is hun vrijheid wel van hun weggenomen. Dit is een serieuze factor die in je leven wegvalt en ik denk dat sommige mensen dit onderschatten. Alles wordt voor jou beslist, je kan niet eens rustig gaan wandelen of gaan winkelen, je kan niet meer naar de bioscoop of eens iets gaan eten, je kan niet meer zelf lekker koken, enzovoort.
Doordat deze vrijheid van je wordt afgenomen, is het enorm belangrijk dat je de gevangenen hier in begeleidt wanneer ze deze terug krijgen. Vele gevangenen weten niet wat ze met deze vrijheid moeten doen en hebben het hier enorm moeilijk mee. Om te voorkomen dat ze terug slechte beslissingen gaan nemen, is begeleiding heel belangrijk. Ik denk dat we op die manier vele terugvallen kunnen voorkomen en er voor kunnen zorgen dat ex-gedetineerde ook uit de gevangenis kunnen blijven.
Met citaat antwoorden