Enkele post bekijken
Oud 21st November 2017, 21:37
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User

De vierde industriële revolutie

Dat Big Data the next 'Big' thing zal zijn betwist ik niet. Dat economen en beleggers op de natuurkundigen kunnen voorlopen vind ik een beetje ongenuanceerd.

Winstontwikkeling is onvermijdelijk verbonden met Big Data. Als je beschikt over gigantische data-analyses van personen (met namen potentiële klanten en bijgevolg winstgeverende jaarresultaten) heb je een enorme stap voor op andere bedrijven. Internetwinkels kunnen gebruik maken van gerichte advertenties en hun klantenbestand daardoor als het ware logaritmisch verhogen. Big Data zal hier een grote rol in spelen.

Ik ben het eens met Andres. Alle analyses zullen beter uitgevoerd worden en beleggers kunnen hun beslissingen baseren op een gigantische berg van referentiepunten en parameters. Dat heeft inderdaad positieve gevolgen op hun kapitaalverwerving.

Dat crisissen hierdoor vermeden zouden kunnen worden geloof ik niet. Ik denk nog steeds dat beleggers gaan blijven investeren, banken blijven winst proberen te maken van elke euro die ze krijgen en dat er nog altijd 'bubbels' of 'schuldenbergen' zullen zijn die ook ten koste gaan van de mondiale mens.
Big Data kan dit naar mijn mening ook niet oplossen. Daarvoor zijn grotere hervormingen nodig.
Met citaat antwoorden