31st January 2006, 10:19
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Afgezien van de auteur van voorgaande mail kan ik mij moeilijk van de indruk ontdoen dat heel de heisa rond dit topic een rechtstreeks gevolg is van het feit dat vooral het bejaarde deel van onze bevolking tijd heeft om zich hier druk over te maken (én om naar 'Thuis' te kijken
|
Heisa
Ik maak helemaal geen heisa !
U stelde ons door de poll voor de keuze om akkoord te zijn of niet. Als ik tussen die twee moet kiezen en ik kijk naar de aanklagers (Vlaams Platform tegen Drugs, de bejaardenbond tel ik niet mee) dan neigt mijn keuze heel wat meer naar de akkoordkant dan naar de andere.
Het Vlaams Platform tegen Drugs is als ik mij niet vergis een vereniging opgericht door Ouders tegen drugs. Deze vereniging doet al jaren zijn uiterste best om het druggebruik te verminderen (en liefst helemaal te doen verdwijnen) en het grootste deel van hun leden heeft persoonlijke ervaringen met wat drugs met jongeren kan doen. Dan kan ik gerust begrijpen dat je al eens sneller van je tak begint te maken.
Ik zeg niet dat ik hetzelfde zou doen moest ik de aflevering gezien hebben, maar ik ga wel akkoord met het feit dat iemand het gedaan heeft. En ik blijf bij mijn vorige stelling dat het allemaal niets zou zijn, als ze ook de negatieve kanten van cannabis zouden aantonen en dat doen ze niet. Op deze manier wordt de (verkeerde) opvatting dat cannabis onschadelijk en zelfs gezond (!) is alleen maar versterkt. Natuurlijk weten jongeren wel dat Thuis maar fictie is (ik hoop alleszins dat ze dat weten), maar het is nog maar eens een signaal - hoe klein dan ook - dat cannabis niet schadelijk is... Het is misschien geen bewust signaal - door die scheiding tussen fictie en werkelijkheid - maar een hele hoop onbewuste signalen kunnen snel tot hetzelfde resultaat leiden.
Of vergis ik mij hier schromelijk??
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|