Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th November 2017, 15:48
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Ik sluit mijn mening gedeeltelijk aan bij die van Lander. Kerstmis is inderdaad gecommercialiseerd. Halloween is nog niet voorbij of de kerstdecoratie staat al te koop bij Pelckmans. Voor vele gaat Kerstmis inderdaad enkel om lekker eten, cadeaus, een zo groot mogelijke kerstboom en warme chocolademelk. Naar de kerk gaan op deze hoogdag is voor vele mensen zelfs een stap te ver.
Ik begrijp de priester volledig wanneer hij zegt dat de ware betekenis van Kerstmis verloren is gegaan door deze commercialisering. Of nu een nieuwe benaming of een nieuwe feestdag verzinnen de oplossing is, weet ik niet. Ik denk dat we eerder de ware boodschap van kerst duidelijker moeten verkondigen, want de commercialisering kan je toch niet tegen houden.
Dit geldt ook voor Pasen, hier heeft ook de commercialisering de ware boodschap volledig overroepen. Ik denk persoonlijk dat deze commercialisering een deel is van onze huidige maatschappij die we niet kunnen tegenhouden. Je kan natuurlijk wel gebruik maken van deze commercialisering om zo de boodschap duidelijk te maken, maar hier rond heb ik zelf geen concrete ideeën.
Uiteraard vind ik wel dat het bij deze hoogfeesten de taak van de leerkrachten godsdienst en ouders is om de kinderen/jeugd bewust te maken van de betekenis achter dit grote feest en hier toch genoeg bij stil te staan.
Met citaat antwoorden