30th January 2006, 19:28
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Enerzijds denk niet dat er veel jongeren zijn die door het kijken naar de betreffende aflevering plots meer gaan 'smoren' of gaan beginnen met cannabisgebruik.
Anderzijds vind ik het uit principe niet kunnen.
Uiteraard heb ik de bewuste aflevering niet gezien maar blijkbaar worden er alleen maar positieve aspecten van druggebruik getoond (pijnremmend, gezellig )en wordt er over de negatieve aspecten met geen woord gerept.
Als het zo zit dan vind ik de klacht terecht. Een soap zoals Thuis - die tot mijn verbazing door ontzettend veel jongeren bekeken wordt - zit in de ideale positie om zulke dingen aan te kaarten en de gevolgen ervan duidelijk te laten zien. Als 'de Cois' nu op een gegeven moment verslaafd zou geraken aan drugs of door onder invloed te zijn een ongeluk kreeg ofzo, dan zou ik het nog enigszins begrijpen en zelfs aanmoedigen, maar zoals het nu gebeurt is ben ik er niet mee akkoord.
Citaat:
De kijk- en luisterraad wijst de klacht af, omdat er ,,niet concreet wordt aangetoond hoe de uitzending de lichamelijke, geestelijke of zedelijke ontwikkeling van de minderjarige aantast'
|
Wat is dat nu voor een argument
Dan kunnen ze erotische en/of zeer gewelddadige films ook wel terug om 18.00u spelen, want als ik mij niet vergis is ook daar nog niet concreet van aangetoond dat wat daarin gebeurt de lichamelijke, geestelijke of zedelijke ontwikkeling van de minderjarige aantast...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|