16th November 2017, 17:24
|
Registered User
|
|
|
|
Naar mijn mening kan er geen aanpak zwaar genoeg zijn voor de soort die keer op keer het imago van onze grootsteden door het slijk haalt. Het samenscholingsverbod waar NV-A en Vlaams Belang voor pleiten lijkt me een eerste stap in de goede richting.
Tevens zit je nu in Brussel in een systeem waar de politie de straten veilig zou moeten houden. Zonder succes. Overgaan tot een absolute nultolerantie is de enige stap in de juiste richting om deze problemen op te lossen. Natuurlijk moet dit in samenwerking met de regering gebeuren. Strengere aanpak/straffen voor feiten zoals afgelopen zaterdag zijn afhankelijk van de wet.
Ergens moet een grens getrokken gaan worden en ik denk dat deze grens al een hele tijd bereikt is. Al jaren kampt Brussel met het imago van "loopt er 's avonds niet alleen rond" wat een smet op het imago van de hoofdstad is. Daarbij kan ik enkel Theo Francken herhalen: opkuisen! Jongeren die stelen, inbreken, overvallen, ... in Brussel worden gepamperd tot en met. Ik ben verbaast dat er nog mensen zijn die in deze aanpak geloven. Wie een misdaad begaat moet hiervoor bestraft worden. Wie zijn gat verbrand..
|